August 30, 2013

Acrylic Painting - Horse

I am testing new acrylic paints, brand Liquitex. They are slightly different than Talens acrylics. I can work with them well, in the end, it feels like if I painted with gouache. Image has a lot of light in it (how is it possible, I do not know ... maybe a new composition, color choice, who knows.). Paint dries to matte film, it suits me. Definitely I will use them and maybe I will try a different manufacturer. It's nice to try something new again, whether it is style, aproach or media.

Acrylics on paper 15cm x 20cm.
* * *
Testuji nové akrylové barvy značky Liquitex. Jsou jiné než akryly od Talens, co výrobce, to jiný produkt. Pracuje se mi s nimi dobře, ve výsledku mám pocit, jako kdybych malovala s temperkami. Obrázek působí hodně světle (jak je to možné, netuším... snad nové složení, výběr barev, kdo ví.). Barvičky zasychají do matného filmu, to mi vyhovuje. Rozhodně je budu používat a možná zkusím i jiné výrobce. Je fajn zase vyzkoušet něco nového, ať už jde o techniku, přístup nebo média.

Akryly na papíře 15cm x 20cm.




Acrylic Painting - Peonies

This picture I painted for my mom's birthday. It does not seem, but required a lot of work and time. With large paintings an artist has to live much longer, but it's worth it. In frame it looks so gentle and light. My mom likes it. :)

Acrylics on canvas panel 50cm x 40 cm.

* * *
Tento obraz jsem namalovala pro mamku k narozeninám. Nezdá se to, ale vyžadoval hodně práce i času. S velkými obrazy malíř musí žít déle, ale stojí to za to. V rámu vypadá lehce a jemně. Mamce se líbí. :)

Akryly na sololitu potaženém plátnem 50cm x 40cm.





Flowers look almost abstract. - Květy vypadají až abstraktně.

August 14, 2013

Prints - Giclée

Yesterday I finally found a printing house that met all my expectations in terms of cooperation and quality of printing. I needed to print out two of my digital paintings and I have to say that beautiful prints I've never seen. Such saturation, depth, flawless quality, all that on extra quality Somerset paper .... simply beautiful. Perfection.

So if a client wishes such as giclée of my digital work, I can guarantee top quality ...ehm well, this great printing house specializing in fine art printing www.dotornot.eu . I recommend this place in Prague for those who requires top-notch quality .
* * *

Včera jsem konečně našla tiskárnu, která splnila všechna moje očekávání, co do přístupu tak kvality tisku. Potřebovala jsem vytisknout dvě z mých digitálních maleb a musím říct, že krásnější výtisky jsem v životě neviděla. Taková sytost barev, hloubka, bezchybná kvalita, to vše na extra kvalitním Somerset papíře....prostě nádhera. Dokonalost. 

Takže pokud by si klient přál například výtisk z mé digitální tvorby, mohu zaručit top kvalitu...tedy tato skvělá tiskárna zaměřující se na umělecký tisk www.dotornot.eu . Tuto pražskou službu doporučuji všem, kteří požadují *top-notch* kvalitu.


Creation and Curiosity as giclée prints - Vznik a Zvědavost vytištěné 













Perfection. - Dokonalost.

August 6, 2013

India Ink

Work with India ink perhaps has no boundaries and that color ... or the absence of color, or mix of all colors at once? (maybe) ... is unsurpassed. My concept was rather abstract, but in each abstraction there is a piece of reality or just a bit of imagination. :)
Each picture is painted with india ink on paper, measurements: 10 cm x 15 cm.

* * *
Práce s čínskou tuší snad nemá hranic a ta barva ... teda absence barvy anebo jde o všechny barvy naráz?(snad) ...je nepřekonatelná. Šlo mi spíše o abstraktní pojetí, přesto je v každé abstrakci kus reality anebo jen troška představivosti. :)
Každý obrázek je malován čísnkou tuší na papír o rozměrech 10cm x 15cm.


Trees? - Stromy?

This would be a nice triptych. - Z těchto by mohl být hezký triptych.

July 18, 2013

Titmice and Chickadees

This darker picture of chickadees I painted almost three years ago and for a long time it has disturbed my mind, so I decided to change it. It was painted with acrylics on masonite and due to this combination I was able to repaint it. Originally a lot of dark and blank painting changed to more fresher, brighter, illustrative version. I also paid great attention to species details.
* * *
Tento tmavší obraz  sýkorek jsem namalovala už skoro před třemi lety a dlouho mi ležel v žaludku, tak jsem se rozhodla ho změnit. Byl namalován akryly na sololitu a právě tato kombinace mi dovoluje se po letech k němu vrátit a přemalovat ho. Z původně hodně tmavého a prázdného obrazu se mi podařilo vytvořit lehčí, světlejší, ilustrativnější verzi. Věnovala jsem velkou pozornost také druhovým detailům.


Before repaint - Před přemalováním
After repaint - Po přemalování
Mountain Chickadee
Tuffed Titmouse
Black-cap Chickadee
Oak Titmouse
Bridled Titmouse


June 16, 2013

Playing with Solder

When I went through toolbox, I found a solder with a nice, accurate tip. Well, what kind of artist would I be if I would not expand my horizons? :) It was a good idea to burn the outline, but the result is not good enough. Solder feels awkward and clumsy in my hands. I could not echieve fine outline and the smell when the tip touches the paper or wood ... bleh ... certainly does not smell like fire. Utilization I can see in mixed media, where solder can be used for the burning of certain area or for making some kind of  stamps (like linecut).
* * *
Když jsem procházela nářadí, narazila jsem na pájku s hezkým, přesným hrotem. No co bych to byla za kumštýře, kdybych si nechtěla rozšířit obzory? :) Nápad to byl dobrý, vypálit obrys, ale výsledek nic moc. S pájkou se mi pracuje těžce, v mých rukou je neohrabaná, těžkopádná. Přesné táhlé linie jsem ani za nic nemohla docílit a ten zápach, když se hrot dotkne papíru nebo dřeva... bleh... rozhodně nevoní jako ohniště. Využití vidím spíše ve smíšených médiích, tam lze použít pájku pro vypálení určitých míst,  pro výrobu jakýchsi  štočků, razítek, kde je výsledný otištěný obrys bílý (něco jako linoryt).





May 14, 2013

Rediscovering Inks

It's been a long time since I last worked with inks and it is strange how something one left (forgot) a long time ago, brings a new dimension to the rediscovery. :) Time changes everything even look at the same thing.

The saturation ... is unsurpassed, refreshing. I used ink traditionally as part of drawing, then began to combine them with each other and finally mixed into acrylic paints. Everything is possible!

Collapse - mixed media (acrylics, inks) on paper 21cm x  17cm.
Structures - mixed media (acrylics, inks, markers) on paper 21,5cm x 21,5.

* * *
Už je to dávno, co jsem naposledy pracovala s tuší a je zvláštní, jak něco, co člověk opustil(zapomněl) už dávno, přináší nový rozměr po znovuobjevení. :) Čas všechno mění i pohled na stejnou věc. 

Ta sytost ... je nepřekonatelná, osvěžující. Použila jsem tuše tradičně, jako součást kresby, pak začala míchat mezi sebou a nakonec vmísila do akrylových barev. Všechno jde!

Pád - smíšená média (akryly, tuše) na papíře 21cm x 17cm.
Struktury - smíšená média (akryly, tuše, fixy) na papíře 21,5cm x 21,5cm.

Collapse - Pád

Structures - Struktury
Detail